Functional Body Building hot and trendy

Geschreven op 8 nov 2017 door Redactie.

RxGUIDE online premium CrossFit training, o ja en body building. Wat? Body Building? Opzoek naar een hot en trendy onderwerp, welke ook de moeite waard is om in te verdiepen? Functional Body Building it is! Met dit programma focussen we ons op functioneel trainen met optimale uiterlijke resultaten!

Naast dat je er onwijs goed uit gaat zien zijn er meer voordelen! Ook voor jou als CrossFitter! De meeste CrossFit atleten zijn huiverig voor deze trainingsmethode omdat ze denken dat deze manier van trainen hun fysieke prestaties als CrossFitter gaat belemmeren. Wrong!

Bouw een sterk fundament en zie er goed uit!

Bij het horen van het woord body building gaat het in dit geval niet alleen om body composition. M.b.t. onze CrossFit atleten gaat het er ons om dat ze een sterk en solide fundament gaan bouwen als CrossFit atleet. Het zal moeten gaan bijdragen aan het fitness fundament waar je als atleet op kan voortborduren voor het komende CrossFit seizoen.

Belangrijk hierin is dat je de juiste periode kiest voor het toepassen van deze methode. En dat het bij een CrossFitter slechts deel uit maakt van de totale programmering. Er zal namelijk nog ruimte moeten zijn voor het optimaliseren van je skills en technieken, het werken aan je mobiliteit en het onderhouden van je metcons in deze fase.

Het RxGUIDE Building Body Program

Bij het ontwikkelen van ons nieuwe programma hebben we aantal doelen uitgeschreven welke we middels ons programma willen bereiken met onze deelnemers.

Het Building Body programma heeft als doel

  • Looking AWESOME zonder shirt
  • Het bouwen van een sterk en solide fitness fundament
  • Het verbeteren van incorrecte beweegpatronen
  • Balans creëren in kracht, binnen ketens van bewegen door het toepassen van geïsoleerd- en tempo werk en door het onafhankelijk links/rechts trainen.
  • Het vergroten van je trainingsvolume

De gevolgen van het Building Body Programma

  • Goed en zelfverzekerder voelen
  • Een sterk en solide fundament = minder blessures en ontstekingen
  • Door het verbeteren van incorrecte bewegingen zal de atleet efficiënter gaan bewegen. Door efficiënter bewegen kan er uiteindelijk meer intensiteit worden toegevoegd met als gevolg een verbeterde trainingsprikkel
  • Door balans te creëren binnen ketens van bewegen zal het zenuwstelsel door de neurologische prikkels verbeteren op zowel korte als lange termijn
  • Met deze trainingsmethode kan je op een veilige wijze je trainingsvolume verhogen. Deze vorm van belasting richt zich met name op de gewrichten. Een groot voordeel hiervan is dat jouw lijf meer werk aankan. Zonder continue op dezelfde wijze je lichaam te moeten belasten en uit te putten.

Wil je meer weten over het hoe, wat en het waarom rondom het Building Body Programma? [email protected]