Best gelezen trainings-, voedings en lifestyle blogs 2015 – Nummer 5

Geschreven op 27 dec 2015 door Martin van Dongen. Dit artikel gaat over , , , , , , , , , , .

Nog een aantal dagen en dan gaan we knallend het nieuwe jaar in! Bij deze delen we de best gelezen blogs van het afgelopen jaar met je! Bedankt voor alle leuke reacties en ook in 2016 hebben we weer mooie nieuwe ideeën in petto voor dé Nederlandse CrossFit Community

verder

De best gelezen blogs op het vlak van training, voeding en lifestyle van het afgelopen vind je hier terug. Elke dag tellen we af naar de best gelezen blogs van het jaar 2015….. Nu eerst nummers 5

Training: Sterker worden met de bench press

bench_press_crossfit

De bench press! Naast de squat, deadlift, shoulder press en de clean, één van de grote vijf! Zoals Mark Rippetoe mooi omschrijft, “sterke mensen zijn moeilijker te doden dan zwakke mensen.” Ofwel, basiskracht is jouw fundament om te kunnen overleven! Niet alleen in het dagelijks leven maar ook in de box waar jij traint.

Als CrossFitters aan sterke atleten denken, dan denken ze hoogstwaarschijnlijk aan Mat Fraser, clean & jerk 375 lbs of aan Dave Lipson, die 600 lbs pakt op zijn deadlift. Als het op de bench press aankomt, welke vaak niet gezien wordt als test of als functionele kracht, wordt deze maar zelden geprogrammeerd binnen workouts. De waarheid liegt er echter niet om. Wil jij een sterkere atleet worden dan kan je de bench press gewoon echt niet negeren………… Lees verder

Voeding: Het belang van eiwitrijke voeding

eiwitrijk-voedsel

(door Elisa Carson)

Eiwitten zijn één van de belangrijkste bouwstoffen van het menselijk lichaam. De benodigde brand- en bouwstoffen halen wij uit voeding.
Een gebalanceerde en gevarieerde eetstijl is noodzakelijk om voldoende eiwitten, koolhydraten, mineralen, vitaminen et cetera binnen te krijgen, ongeacht welk dieet of leefstijl je volgt.

Maar maakt het verschil wanneer je de eiwitten nuttigt, is het van belang om hier je dag mee te beginnen of heb je juist direct na je training een eiwitrijke maaltijd nodig, of is een combinatie van beide de oplossing voor een gezond lichaam?……. Lees verder

Lifestyle: Hoe je het beste jou CrossFit handen kan verzorgen

Voordat je ooit met CrossFit begon waren ze nog zacht en glad en besefte je niet eens dat je ze aan je lijf had zitten! Nu deel jij regelmatig hetzelfde leed als heel veel andere CrossFit atleten. Gehavende handen! Handen die er uitzien als een slagveld en weergeven dat jij een ware strijd bent aangegaan.

unnamed

In het dagelijks leven kan je er dan opeens verrekt veel last van hebben. Douchen en de afwas doen, na een WOD waarbij jij het merendeel van de tijd aan het pull up rack gehangen hebt, worden een hele uitdaging. Ook het schrijven van een nieuw blog in mijn geval, gaat een stukje trager dan normaal, om maar niet te denken aan het geven van een hand aan één van mijn collega’s of leden. Maar het ergste van alles is misschien nog wel dat romantische avondje. Je hebt de beste intenties om je partner eens een heerlijke massage te geven, echter verandert dit al snel in een ware martelpartij waarbij je partner denkt dat je hem / haar aanvalt met één of ander stuk schuurpapier. Daar gaat je romantische avondje en je afterbash 😉 ! Wij willen uiteraard niet dat romantisch avondjes jou worden ontnomen.

Daarom geven we jou in dit artikel tips over hoe jij je handen preventief het beste kan verzorgen en hoe je ze het beste kan behandelen na een hand-onvriendelijke WOD…….. Lees verder