Best gelezen trainings-, voedings en lifestyle blogs 2015 – Nummer 4

Geschreven op 28 dec 2015 door Martin van Dongen. Dit artikel gaat over , , , , .

Nog een aantal dagen en dan gaan we knallend het nieuwe jaar in! Bij deze delen we de best gelezen blogs van het afgelopen jaar met je! Bedankt voor alle leuke reacties en ook in 2016 hebben we weer mooie nieuwe ideeën in petto voor dé Nederlandse CrossFit Community

verder

De best gelezen blogs op het vlak van training, voeding en lifestyle van het afgelopen vind je hier terug. Elke dag tellen we af naar de best gelezen blogs van het jaar 2015….. Nu nummers 4

Training: Vergroot je basiskracht voor je eerste muscle up

12370996_1658714984373384_3355180714022425209_o

De muscle up! De beweging welke zowel gehaat wordt als geliefd is. Veel beginnende CrossFitters kijken met grote ogen naar ervaren atleten die deze beweging al wel onder de knie hebben.

Het wordt dus tijd voor jou om een stap voorwaarts te maken en met de grote jongens en meisjes mee te spelen, maar eerst zijn er een paar stappen die jij moet doorlopen om dit veilig te kunnen doen. Lees verder….

Voeding: de lekkerste en gezondste snacks voor onderweg

berry_basket

Je hebt je WOD overleefd, je score genoteerd op het whiteboard en in je WOD-book en tot slot heb jij je nog in verschillende bochten weten te wringen met als doel een “supple leopard” te worden. Tot slot, dan eindelijk, die welverdiende douche. Je kleed je vervolgens aan en al snel heb jij het idee of je met je kleren aan gedoucht hebt. Nazwetend heb jij alles bepakt en bezakt en al rennend vlieg jij naar je volgende afspraak.

Hup in de auto of op de fiets en dan komt daar dat moment…..je maag begint te knorren! Je behoefte om iets te eten wordt steeds groter en groter en je voelt dat je nu echt iets moet hebben want de mensen om je heen veranderen in beef jerky en Snickers. Honger, honger, honger… als een Dracula in de nacht opzoek naar bloed baan jij je een weg naar voedsel!

In hedendaagse snelle maatschappij zijn we altijd opzoek naar de makkelijkste en snelste weg, dit geldt ook voor het vergaren van voedsel en de voedingsindustrie speelt hier heel goed op in. Zo liggen de snacks voor het oprapen en ik weet dan ook zeker dat jij binnen nu en 5 minuten aan een snack kan komen in welke vorm dan ook. Het kiezen voor de juiste producten kan weleens moeilijk zijn, zeker op onze zwakke momenten. Al deze momenten wil jij eigenlijk voorblijven en dit kan, het vergt maar een klein beetje planning.

We gaan het in dit blog niet hebben over het “preppen” van onze voeding maar we willen jou wel een eindje op weg helpen om het allemaal wat makkelijker te maken. In de gedachtegang van gezonde lifestyle hebben we voor jou een aantal, “gezonde” en lekkere producten op een rij gezet. Of ze lekker zijn blijft uiteraard persoonlijk. Het zijn in ieder geval producten die je makkelijk en handzaam mee kan nemen naar de box, in je tas of in je auto. Probeer je snacks vanuit de diverse macronutriënten te combineren……. lees verder

Lifestyle: Beter in bed door CrossFit

large

Als je niet van sex houdt moet je nu stoppen met lezen. Je bent er nog? Top!  Wil je weten waarom CrossFitters de beste partners in bed zijn? En wat de beste oplossing is voor “muscle soreness”? Dan moet je dit artikel zeker lezen. Uiteraard is dit artikel geschreven met een knipoog, maar ook zeker met een kern van waarheid.

Je hartslag gaat omhoog en je ademhaling gaat steeds sneller. Langzaam trek jij je shirt uit en ook zij trekt haar shirt uit, waarna vervolgens bij jullie beide de zweetdruppels langzaam over de rug rollen. Naarmate jullie sneller en sneller om elkaar heen beginnen te bewegen, beginnen jullie meer te zweten en komen jullie beide in een vorm van extase. Het is warm en het wordt alsmaar heter. Ze kijkt je aan, diep in je ogen en schreeuwt het uit: “TIME”……….. Hoe ver ben jij gekomen in deze WOD?

We ervaren als CrossFitters allemaal dezelfde soort problemen. Één van deze problemen is dat wij CrossFitters na iedere workout de volgende ochtend te maken krijgen met een vorm van “stijfheid”, maar daar hebben we dan ook een hele goede reden voor! We trainen! De beste oplossing hiervoor is bewegen en dat is wat we kunnen. Overal en op elk moment van de dag!

Het boost je zelfvertrouwen

Kijk in de spiegel en zie daar dat sexy beest staan! BAM instant zelfvertrouwen! Maar dit is niet de enige reden. Wetenschappelijk gezien zorgt regelmatig sporten voor een boost van de productie van endorfine, die je geluk en eigenwaarde vergroot….. Lees verder