Best gelezen trainings-, voedings en lifestyle blogs 2015 – Nummer 3

Geschreven op 29 dec 2015 door Martin van Dongen. Dit artikel gaat over , , , , , , , , , , , , , .

Nog een aantal dagen en dan gaan we knallend het nieuwe jaar in! Bij deze delen we de best gelezen blogs van het afgelopen jaar met je! Bedankt voor alle leuke reacties en ook in 2016 hebben we weer mooie nieuwe ideeën in petto voor dé Nederlandse CrossFit Community

verder

De best gelezen blogs op het vlak van training, voeding en lifestyle van het afgelopen vind je hier terug. Elke dag tellen we af naar de best gelezen blogs van het jaar 2015….. Nummer 3

Training 3: “Overtraindheid” beginnende CrossFitters (deel 2)

12120000_1638521523059397_883040502302252418_o-1024x683

Het kennen en begrijpen van de trainingsprincipes vormt de basis van alles wat jij als CrossFitter wilt bereiken. Jij wilt immers niets anders dan blessurevrij blijven trainen, overbelasting voorkomen en, uiteraard, langdurige resultaten.
In deel één, over het onderwerp overtraining, hebben we daarom ook uitgelegd wat trainen nu daadwerkelijk is en hoe het lichaam reageert op het systematisch toedienen van prikkels. Mocht je nog geen tijd hebben gehad om deel één te lezen, dan adviseren we jou dit wel eerst te doen. In deel één lichten we namelijk toe, hoe overbelasting ontstaat aan de hand van een aantal trainingsprincipes. Deze principes hebben we zo simpel mogelijk voor jou op een rijtje gezet. Voorkomen is immers beter dan genezen!

In deel twee gaan we het hebben over de symptomen van overtraining en hoe je deze kunt voorkomen cq oplossen…..lees verder

Voeding: Food prepping! Meer resultaat, tijd en rust

maxresdefault1

Ja-ja, we weten het allemaal heel goed. Voeding speelt een zeer belangrijke rol, misschien wel de belangrijkste rol, in het behalen van resultaat. Maar als we dit allemaal zo goed weten, waarom gaat het dan toch nog zo vaak mis bij mensen?

Misschien ken jij ze ook wel, de atleten binnen jouw box die al twee jaar lid zijn, drie tot vier keer komen trainen per week maar nog steeds geen resultaat hebben bereikt. Hoe kan dit, kan jij jezelf afvragen. Nou, ik kan je vertellen dat dit in 90% van de gevallen echt, maar dan ook echt, ligt aan de manier waarop deze mensen eten en de aandacht die ze hieraan besteden. En wat is het meest gehoorde excuus?…… Lees verder

Lifestyle: 10 tips voor vrouwelijke CrossFitters

1929983_1660627854182097_1039099350362421699_n

Meer dan 10 miljoen mensen op onze aardbol doen een vorm van CrossFit. Van deze 10 miljoen mensen is de meerderheid een vrouw. Volgens schattingen zo’n 60 procent. Deze 10 tips zijn speciaal voor de vrouwelijke atleten onder ons. Ladies enjoy!

Check je broek

Dat workout broekje ziet er in de winkel misschien super schattig uit, maar wanneer deze op spanning komt tijdens een diepe squat, dan……oepss, kan het wel eens fout gaan. Zorg ervoor dat jouw workout gear je past en dat het comfortabel zit. Je moet er dus goed in kunnen bewegen. Er zijn zoveel punten waar jij je op moet focussen tijdens……. lees verder