Functional Body Building

Als geen ander geloven wij in ‘constantly varied, functional movement on high intensity’ als de beste manier om enorm fit te worden. Echter, om verschillende redenen kan de factor ‘gezondheid’ een grotere rol gaan spelen in jouw leven.

Voor een gezond lijf zijn we in mindere mate afhankelijk van ‘high intensity’. Met het Building Body-programma leggen we de focus op het ontwikkelen van een gezond en sterk lijf. Het fundament om herstel en beweegpatronen te verbeteren.

“Mogelijk speelt leeftijd een rol of heb je een loodzwaar competitie-seizoen achter de rug”

Dit programma bevat:

Online trainingsprogramma

  • Specifiek trainingsprogramma om te bouwen aan een gezond en sterk lichaam
  • 2 (tot 3) trainingen per week, á 60 minuten per training
  • De eerste maand, twee telefonische begeleidingsmomenten voor een optimale start

Extra’s

  • Combi-korting op ons Nutrition programma (jouw trainings- en voedingsresultaten in één app)
  • Gebruiksvriendelijke trainingsprogramma-app om je voortgang in bij te houden
  • Toegang tot de ‘besloten community’ Facebook-pagina
  • Maandelijkse ‘meet-and-greet’ en trainingsmoment met alle deelnemende atleten
  • Deelname mogelijkheid aan RxGUIDE Trainingskampen en Workshops

Vanaf 29 euro p/maand

Een gezond en ijzersterk lijf met Functional Body Building

Aanmelden

IS DIT PROGRAMMA VOOR MIJ GESCHIKT?

Dit programma is geschikt voor atleten die...
  • een slopend competitie-seizoen achter de rug hebben.
  • minder goed herstellen met hun huidige programmering.
  • merken dat leeftijd een factor wordt om rekening mee te houden.
  • herstellend zijn van een blessure.
  • op zoek zijn naar unieke, vernieuwende en uitdagende trainingen.
  • niet 5-6 per week volledig tot het gaatje willen gaan, maar een sterk en gezond lichaam willen behouden.
Voor wie is dit programma niet bedoeld?
  • Atleten in voorbereiding op competitie en/of kwalificatie.
  • Atleten die momenteel geblesseerd zijn.
  • Atleten die niet de beschikking hebben tot de juiste trainingsmaterialen.

Het wordt tijd dat jij jouw trainingsplateau gaat doorbreken. Want uiteindelijk wil ook jij je super fit voelen en er gewoonweg goed uitzien.

Hoe werkt het?

Het Building Body programma wordt gekenmerkt door 2-3 trainingen, van 60 minuten per week. Deze trainingen zijn naar eigen inzicht in te delen in jouw week.

We willen nog steeds een aantal keer per week op hoge intensiteit trainen dus deze programmering dient ter aanvulling op jouw box WOD programmering. Het programma zal bijdrage aan het verbeteren van jouw functionele kracht, herstel, beweegpatronen en je algehele werkcapaciteit.

Na de testweek, die geanalyseerd wordt door jouw coach, ontvang jij het programma. Het programma omvat een diversiteit aan metcons, gymnastics en kracht blokken.

Je Open Gym momenten krijgen vanaf nu de ideale invulling zonder hier zelf over na te hoeven denken! Ben jij een CrossFit box eigenaar? Bekijk onze Box programmering en volumelicenties.

Waar bestaat mijn programma uit?

Core

Een sterke core! Meer vertrouwen!

Ontvang een verscheidenheid aan core oefeningen met als doel de core sterker te maken in zijn totale functionaliteit; buigen, strekken, roteren en stabiliseren!

 

Mobilty

Leer efficiënter bewegen!

Mobiliteit als onderdeel van je programma. Vergroot je range of motion met als gevolg dat je efficiënter gaat bewegen wat resulteert in meer power output en minder pijntjes.

Kracht

Ontwikkel je kracht door controle!

De krachtprotocollen waarmee jij aan de slag gaat worden gekenmerkt door o.a. tempo training. Bij tempo training ligt de nadruk op excentrisch bewegen wat zal resulteren in meer lichaamscontrole, het versterken van bindweefsels en de ontwikkeling van meer spiermassa.

Metcon

Metcon’s “not for time”

In de metcon protocollen willen we dat jij op kwaliteit blijft bewegen, je de baas bent over je workout en je uiteindelijk met een heerlijk gevoel naar buiten loopt!

Veel gestelde vragen

Wat is het voordeel van CrossFit trainingsprgrogramma van RxGUIDE?

Lees hier meer over onze visie, ervaring en aanpak.

Hoeveel tijd kost deelname het programma?

2 – 3 x per week, 1 uur.

Is dit programma voor mij geschikt?
  • Atleten die “geen” tijd hebben
  • Atelten die geen commitment kunnen aangaan met het programma.
  • Atleten die momenteel geblesseerd zijn
  • Atleten die niet de beschikking hebben tot de juiste trainingsmaterialen.
Mijn vraag/antwoord staat er niet tussen

Ga naar de FAQ sectie voor antwoord op al je vragen.